A Bankszövetség által kiadott sajtóközlemény szerint számítógépes bűnözők – Európában és most már hazánkban is – egy új módszerrel próbálják meg a banki ügyfelek számláit jogosulatlanul használni. A nem megfelelő védelemmel rendelkező ügyfelek számítógépe, tablet PC-je vagy okostelefonja felett egy kémprogram segítségével átveszik a teljes felügyeletet, miután az ügyfél interneten bejelentkezik. Ezt követően az adott bank logójával ellátott, adategyeztetésre felhívó és az ügyfél türelmét kérő üzenetet jelenítenek meg a számítógép képernyőjén. Mialatt az ügyfél várakozik, a háttérben jogosulatlan pénzátutalásokat kezdeményeznek az ügyfél számlájának terhére.

A pénzintézetek adategyeztetést kérő üzenetet nem jelenítenek meg honlapjukon, vagy internet banki rendszerükben. Az ilyen kérés szinte bizonyosan csalárd próbálkozás.

Felhívjuk minden elektronikus csatornát használó ügyfelünk figyelmét, hogy amennyiben az internetbanki szolgáltatás használata során, a szokásostól eltérő működést tapasztal (pl. adategyeztetésre történő felhívás jelenik meg, amely alatt a szolgáltatást nem tudja használni; az üzenetnek furcsa a nyelvezete, azaz hibás magyar nyelvtani szerkezetű, szóhasználatú, a megszokottól eltérő képernyőelem, beviteli mező jelenik meg, a szokásostól eltérő, pl. ismételt SMS kommunikációra történik kísérlet az adott tranzakció hitelesítés során), azonnal szakítsa meg az internetkapcsolatot az adott weboldallal, és vegye fel a kapcsolatot a számlavezető pénzintézetével. Javasoljuk továbbá, hogy minden problémás esetben ellenőrizze, illetve szakemberrel ellenőriztesse számítógépét és gondoskodjon a megfelelő vírusvédelmi eszközök alkalmazásáról!

Kérjük, Ön is legyen elővigyázatos pénze biztonsága érdekében.